Thursday 5 December 2013

Drugi post

(iliti: Kakve sve gluposti prolaze)


  Svakim danom sam sve više i više zabezeknut glupošću ljudi oko mene, a i šire. Nadam se da ću jednom u životu smognuti snage da se trgnem iz ovog opšteg zabezeknuća i zapravo uradim nešto povodom toga, ali za sad - ništa.
  Ja strašno mnogo volim teorije zavera. Ne zato što verujem u njih po svaku cenu, niti zato što me zabavljaju svojom naivnošću. Negde izmedju ta dva. Tako sam sinoć, posle onog prvog posta u kome sam, na sitno doduše, pomogao mala i srednja (a uglavnom ugostiteljska) preduzeća, odgledao neki dokumentarac o ubistvu Kenedija, i tome šta i kako se tu desilo i kojim redosledom. I jebote! To je možda najnespretnije zataškan slučaj ikad! A čovek bi rek'o da bar CIA zna to da radi kako treba. Dobro, možda su tada još uvek vežbali, pošto se ni sa Roswellom nisu baš proslavili. Skoro je bila pedeseta godišnjica od ovog atentata, i ceo jedan vikend su inostrani kanali poput Discoveryja i NatGeo bili preplavljeni sličnim dokumentarcima, pa sam, u stilu pravog skeptika, tek sad odlučio da pogledam neki. 
  Prvo što ostavlja utisak je onaj single bullet theory.
Crvenom linijom je označena jedina moguća putanja tog metka, da bi on uspeo da zada one rane koje su mu pripisane u zvaničnom izveštaju, koji je i dan-danas aktuelan. Prvi metak je, kao, promašio, drugi je ovaj, a treći mu je razneo glavu, što je ono što se vidi na kultnom snimku. Ali pogledaj ti ovo. Metak mu je ušao u ledja, prošao kroz grlo, izašao napolje, napravio ovo ludačko skretanje, da bi onda projurio kroz Konelijevo telo zadavši mu par rana. Koneli je, inače, ovaj ispred Kenedija. Postoji igrica u kojoj vam je zadatak da replicirate taj zvanični izveštaj. Data su vam tri metka, postavljeni ste na šesti sprat zgrade, sve legitimno. Probajte. Dok sam radio kao tonac na niškoj TV Zona, imao sam pauze od po par sati između emisija, i onda sam pokušavao ovo. Nemoguće je. A probajte i vi. Igrica se zove JFK: Reloaded. 
  Drugo izuzetno sumnjivo je neverovatna nespretnost Džordža Buša (onog starijeg) u davanju izjava o ovom događaju. Ispada da je bio na mnogo različitih mesta, osim u Dalasu u tom trenutku, a izveštaji vrlo striktno govore o tome da je imao zadatak u Dalasu tog dana, kao oficir CIA, čiji je direktor i postao posle nekoliko godina. Ovaj čovek je kasnije bio i predsednik Amerike, kao što znamo, doveo je do zalivskog rata, i očigledno je direktno bio umešan u ubistvo Kenedija, što još više govori o tome zašto su svi voleli Kenedija dok je bio živ. Očigledno je previše smetao ONIMA. Znamo ko su.
  Ono što je u stvari tema ovog posta je - kako to prolazi??? Jednostavno je neverovatno, a složićete se i vi koji ste skloniji manipulaciji ljudima da je teško sakriti i neke mnogo sitnije stvari, ali kako uspeš da ti ovako tupava priča prođe, i da svi budu zadovoljni? Ok jeste to Amerika i jesu oni tupavi Amerikanci, ali KAKO?
Kako, jebote, dođeš dotle da veruješ u sve što je rekao (možda) izmišljeni lik od pre 2000 godina koji ti pritom sve vreme priča da si ovca? Izgleda nevezano, ali verovatno isti logički princip stoji iza oba, i još ko zna koliko ovakvih ‚‚istina'' u koje zdušno verujemo. Koliko moraju ljudi ameboidni da budu da ih neko ovoliko jeftino zavlači? 
  Tu dolazimo do ključnog pitanja. Kako ja sad da verujem u istoriju? Lako - NIKAKO! Pazi, da bi nešto bilo nauka mora prvenstveno da bude potpuno egzaktno. Evo, priseti se nekog događaja u koji si bio umešan, ne mora da je bilo davno, i pokušaj da izvučeš šta se tačno desilo. Nećeš uspeti. Nećeš uspeti pa čak i da si bio tu i zapisivao sve vreme ono što vidiš. Kako onda ikako možemo da znamo šta se zbivalo pre 10, 20, 120, ili 120.000 godina? Možemo da pretpostavimo, ali da znamo... slabije. Samim tim, ovo nije nauka, već - prognoza, samo u suprotnom smeru. I na kraju ne mogu a da se ne zapitam - Ko je ovde lud? Je l' ja što pričam ovo što pričam i tako stičem neprijatelje (Iako to što pričam ne znači da sam im neprijatelj, baš suprotno. Ali oni to tako doživljavaju) iz sveta botova, ili ti botovi? 

''The only time I commit to conspiracy theories is when something way retarded happens. Like Lee Harvey Oswald acting alone.''
Joe Rogan

No comments:

Post a Comment